Повітряні суда

АН-2

Літак Ан- 2 конструкції генерального конструктора О.К. Антонова - біпланового типу, з двигуном АШ-62ИР і повітряним гвинтом АВ- 2, серійно випускався з 1949 року і за увесь термін використання широко застосовується в народному господарстві для перевезення пасажирів, вантажів, пошти, на авіаційно-хімічних і лісо-авіаційних роботах, при виконанні пошукових, пошуково-знімальних і рятувальних польотів і в інших спеціальних цілях.

Літак допущений до виконання наступних видів польотів і робіт.

  • У транспортному варіанті: для перевезення людей, багажу, пошти і вантажів усередині фюзеляжу.
  • У сільськогосподарському варіанті: для запилення (варіант «обпилювач») і обприскування (варіант «обприскувач») сільськогосподарських культур.
  • У лісопожежному варіанті: для патрулювания лісів, доставки до місця пожежі десантників-пожежників і устаткування.
  • У геолого-розвідувальному варіанті: для обстеження великих площ земної поверхні з метою виявлення родовищ корисних копалини.
  • У санітарному варіанті: для транспортування хворих і потерпілих.
  • У пошуково-рятувальному варіанті: для аварійно-рятувального забезпечення польотів.

На літаку АН- 2 в транспортному варіанті, за умови збереження допустимого центрування, допускається перевезення 12-ти (на літаках, де пасажирські сидіння розташовані по бортах - 13-ти) пасажирів з багажем.

Схема розміщення пасажирів залежно від варіанту комплектації літака АН- 2.

Одиниці виміру, які використовуються при технічному описі повітряних суден і умов їх експлуатації.

Висота – метри м
Відстань – кілометри км
Вертикальна швидкість – метри в секунду м/с
Курсові виміри – градуси °
Радіочастоти – Гц, кГц Гц, кГц
Тиск – міліметри ртутного стовпа мм.рт.ст.
Температура – градуси Цельсія С°
Частота обертання – обороти в хвилину (про/мін);
Швидкість – кілометри в годину (км/год).

ГЕОМЕТРИЧНІ ДАНІ ЛІТАКА АН- 2

Довжина літака(на стоянці), м 12,4
Максимальна висота(у лінії польоту), м 5,35
Розміри вантажної кабіни, м :
Довжина 4,1
Висота 1,8
Ширина 1,6
Загальний об'єм, м3 11,8
Верхнє крило:
Розмах крила(від осі стикових вузлів), м 8,425
Загальний розмах, м 18,17
подовження 7,7
настановний кут, град 3
поперечне V, град 3
Нижнє крило:
розмах, м 5,795
загальний розмах, м 14,23
подовження 7,2
настановний кут, град 1
поперечне V, град 4°19l
Площа крила, м2 71,52
Середня аеродинамічна хорда(САХ), м 2,269
Елерон:
тип Щелевой
розмах, м 4,7
площа, м2 2,95
Відхилення елерона, град :
вгору 30°
вниз 14°
Зависання елерона при відхиленні закрилків на 40°, град 16°
При відхиленні елеронів, град:
вгору 12°
вниз 30°
Тріммер елерона :
площа, м2 0,142
кут відхилення, град ±24°
Закрилок верхнього крила:
розмах, м 3,21
площа, м2 2,04
Нижній кореневий закрилок
розмах, м 3,16
площа, м2 1,57
Нижній кінцевий закрилок:
розмах, м 2,45
площа, м2 1,17
Відхилення закрилків, град (39,5-1)°
Стабілізатор:
розмах, м 7,2
площа, м2 7,56
кут установки стабілізатора (відносно горизонталі фюзеляжу) -1°
Кермо висоти
площа, м2 4,72
Кут відхилення, град :
вгору (42+3)°
вниз (22,5+1)°
Тріммер керма висоти :
площа, м2 0,26
кут відхилення, град : ±14°
Кермо напряму :
площа, м2 2,65
кут відхилення, град : ±28°
Тріммер керма напряму :
площа, м2 0,12м
кут відхилення, град : ±14°
Площа кіля, м2 3,2
Розмір дверей, м:
вантажних 1,53х1,46
пасажирських 1,42х0,81

Мі- 2

Вертоліт Мі- 2 є першим радянським вертольотом з газотурбінним двигуном, спеціально спроектованим пріоритетно для виконання основних завдань цивільної авіації. Серійне виробництво Мі- 2 здійснювалося на підприємстві Pzl - swidnik(Польща) з 1965 до 1992 року. Всього було побудовано більше ніж 5250 вертольотів Мі- 2 для застосування в громадянській і військовій авіації.

Вертоліт допущений до експлуатації в цивільній авіації в транспортному, пасажирському, сільськогосподарському і учбово-тренувальному варіантах для виконання наступних видів робіт.

У транспортному варіанті.

  • для перевезення людей, багажу і пошти, а також вантажів усередині фюзеляжу;
  • для перевезення вантажів поза фюзеляжем на зовнішній підвісці;
  • для патрулювання лісів, доставки до місця пожежі вантажів, десантників-пожежників, устаткування;
  • патрулювання заміських і міських автомагістралей при виконанні завдань ДАІ;
  • виконання льодової авіарозвідки при базуванні вертольота на криголамі;
  • аерофотознімання місцевості з метою виконання лісовпорядних робіт;
  • виконання санітарних польотів і аварійно-рятувальних робіт.

У пасажирському варіанті.

  • для перевезення людей та багажу всередині фюзеляжу.

У сільсько-господарському варіанті:

  • для виконання авіаційно-хімічних робіт з апаратурою запилення або розпирскування.

В учбово-тренувальному варіанті.

  • для виконання учбово-тренувальних робіт.

Максимальна кількість людей для перевезення на вертольоті МИ- 2 в пасажирському або транспортному варіанті виконання не може перевищувати 8 чоловік, включаючи командира повітряного судна.

Допускається одночасне перевезення пасажирів і вантажів, при цьому особлива увага приділяється надійності кріплення вантажів.

ГЕОМЕТРИЧНІ ПАРАМЕТРИ ВЕРТОЛЬОТА

Довжина вертольота, м :
без несущого гвинта 11,94
з гвинтом, що несе і хвостовим 17,42
Висота вертольота на стоянці без хвостового гвинта, м 3,75
Ширина вертольота без несущого гвинта, м 3,25
Шасі:
колія по основних колесах, м 3,00
база, м 2,63
розмір гальмівного колеса, мм 600 х 180
розмір носового колеса, мм 400 х 125
Гвинти:
діаметр головного гвинта, м 14,50
діаметр хвостового гвинта, м 2,70
Керований стабілізатор:
розмах, м 1,85
площина, м2 0,7
Пасажирська кабіна:
довжина, м 2,27
ширина, м 1,2
висота, м 1,4
внутрішній об'єм, м3 3,81
раз заходів вхідних дверей, м 1,12 х 1,09